تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: در اسفند ماه سال جاری در ایستگاه میدان شهدا حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مقدم نیری، مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد در خصوص ایستگاه در حال احداث میدان شهدا گفت: با نزدیک شدن به انتهای سال عملیات اجرایی در عمیق‌ترین و بزرگترین ایستگاه خط ۳ یعنی ایستگاه میدان شهدا که محل تلاقی خطوط ۲ و ۳ و ۴ می‌باشد شدت گرفته است. این ایستگاه با زیر بنای حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع در عمق ۴۵ متری از سطح زمین، محل تلاقی خطوط ۳ و ۴ بوده و با گالری ارتباط مسافری به ایستگاه شهدا خط ۲ نیز متصل می‌گردد که به دلیل عمق پائین ایستگاه، قرار گیری کامل ایستگاه در زیر تراز آب زیر زمینی و همجواری دو ایستگاه در کنار هم از صعوبت اجرایی بالایی برخوردار است.
مقدم نیری اضافه کرد: ایستگاه شهدا با عرض ۵۰ متر و طول ۱۶۰ متر در دو طبقه در زیر خیابان شیرازی از لحاظ فنی و اجرایی جزء پیچیده‌ترین ایستگاه‌های زیر زمینی در کل کشور است که حجم آرماتور مصرفی به میزان بیش از ۹۰۰۰ تن، بتن مصرفی به میزان بیش از ۵۷۵۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری به میزان ۲۱۰.۰۰۰ متر مکعب آن هم در زیر زمین موید این مطلب است. با این حال طراحی و اجرای ایستگاهی با این عظمت تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام پذیرفته که جزو افتخارات مهندسی کشور به حساب می‌آید.
وی در خصوص رعایت نکات فنی و مهندسی در این ایستگاه گفت: یکی از پیچیدگی‌های این پروژه قرارگیری ایستگاه در زیر بافت فرسوده محدوده میدان شهدا است که جهت کنترل نشست سطح زمین و سازه‌های بافت بدنه به صورت روزانه عملیات نقشه برداری و کنترل ابزار دقیق انجام می‌پذیرد. همچنین وجود تاسیسات شهری معارض از جمله شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، نهر نادری و... موجب نفوذ آب به داخل ایستگاه می‌شود که این مساله موجب تاخیر در عملیات اجرایی ایستگاه می‌گردد.
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد همچنین گفت: فقط در اسفند ماه سال جاری حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گفته وی، نحوه بهره برداری از ایستگاه در بخش خط ۳ و اجرای همزمان عملیات اجرای بتن ریزی و خاکبرداری در بخش خط ۴ به نحوی که به برنامه بهره برداری از خط ۳ خللی وارد نیاید و در عین حال ایمنی مسافران حفظ گردد از جمله نکاتی مهمی است که مهندسین در این ایستگاه در حال بررسی و کارشناسی می‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->